Tyrimų ataskaitos
Kauno lopšelio-darželio „Vyturėlis“ veiklos kokybės įsivertinimo darbo grupė, vadovaujantis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas vykdančių mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo metodika (2021), 2024 metais atliko veiklos kokybės įsivertinimą.
Darželio veiklos kokybės įsivertinimo tyrime dalyvavo 130 iš 173 vaikų šeimos nariai, t. y. 75 proc. respondentų.
Vertinamos šios sritys:
- Vaiko gerovė;
- Ugdymo aplinka;
- Bendravimas su vaikų šeimomis;
- Besimokančios organizacijos kultūra;
- Mokyklos savivalda;
Pateikiame veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus.
RESPONDENTŲ SIŪLYMAI IR ATSILIEPIMAI APIE DARŽELĮ:
(kalba neredaguota)
- Labai džiaugiuosi mūsų darželiu, na o tobulumui ribų juk nėra 🙂 sėkmės ir toliau taip puikiai dirbti!
- Nuostabus darželis – labai džiaugiamės jį lankydami😊
- Trūksta individualesnio požiūrio į vaiką, bent trumpo asmeninio laiko su juo.
- Norėtus, kad bent du kartus metuose būtų atvirų durų dienos, kada mokytoja galėtų skirti kiekvienai šeimai laiko, aptarti vaiko pažangą, pastebėjimus, paakcentuotų ko vaikas pagal amžių dar nemoka, kuria linkme būtų galima su vaiku padirbėti namuose.
- Esame viskuo patenkinti, nieko keisti nenorime.
- Kiemo aplinka galėtų būti saugesnė, šaligatviai ir aikštelė žaidimų.
- Nuostabi ugdymo įstaiga. Ačiū darželiui, visam personalui ir mokytojoms! Čia geriausia kas gali nutikti vaikams!
- Atrodo, kad mokyklos vadovybė gan iniciatyvi, nuolat gerina aplinką, kad vaikams būtų įdomu, smagu ir naudinga. Iš mokytojų pusės norėtųsi daugiau informacijos individualiai apie vaiką, jo elgesį ir pasiekimus.
- Nežinau ar tai įmanoma, bet prie mokyklos labai reikėtų pėsčiųjų perėjos, nes šiuo metu labai nesaugu atvesti/pervesti vaiką į mokyklą.
- Įvairesnis maistas, nes susidaro įspūdis, kad maistas būna tas pats kiekviena savaite, gal būtų galima labiau paįvairinti.
- Viskas labai gerai.
KO SIEKSIME 2024/2025 METAIS?
Atsižvelgiant į tyrimo rezultatus:
- Skirsime dar didesnį dėmesį vaiko pasiekimų vertinimo procesui (aiškios sistemos sukūrimui) ir aptarimui su šeimomis. Vaiko pasiekimai išsamiai bus aptariami mažiausiai 2 kartus per metus.
- Kviesime šeimas drauge planuoti ugdymo turinį naujiems mokslo metams.
- Parengsime naują VYTURĖLIO ikimokyklinio ugdymo programą (šiuo metu jau vyksta intensyvus darbinis procesas, kad 2024-2025 mokslo metus pradėtume su nauja, šiuolaikiška ir XXI amžiaus vaiko galias atitinkančia ikimokyklinio ugdymo programa). Į Programos rengimo diskusijas kviesime šeimas.
- Sukursime naują Meniu. Sveiką, šiuolaikišką ir aptartą su vaikais bei šeimomis. Kviesime šeimas į Meniu kūrimo procesą.
- Tobulinsime lauko aplinką vaikų tyrinėjimams, žaidimams ir fizinių galių plėtojimui.
Džiaugiamės ir dalijamės sėkmėmis, nebijome priimti iššūkių ir pripažinti savo pažeidžiamumą, nes kokybės siekis augina darželio bendruomenės profesinį įdirbį. Gerbiame kiekvieno bendruomenės nario indėlį ir bendradarbiaujant ieškome iškilusių iššūkių sprendimo būdų. To siekiant išsikeliame tris klausimus: Ar norime dirbti gerai? Kas yra gerai? Ką darome, kad dirbtume gerai? Nors vieną iš klausimų „pametus“, neatsakius į jį, įsivertinimas netenka prasmės ir nesuteikia tokio postūmio ugdymo kokybės gerinimui, siekiant kurti besimokančią bendruomenę, kurioje vyksta nuolatinė bendruomenės refleksija, savianalizė, visų lygių tarpusavio bendradarbiavimas, dėmesys aktualiausiems veiklos aspektams, kurie ir lemia ugdymo kokybę.
Mums svarbu, kad vaikams darželyje būtų gera, saugu, kad būtų auginamos vaiko galios bei užtikrinami šeimos lūkesčiai.
Ačiū, kad tikite ir pasitikite VYTURĖLIU!
Ataskaitą parengė Jurgita Naudžiuvienė, direktorės pavaduotoja ugdymui
2024-03-28